Tijdsverschil is best ingewikkeld.. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Tijdsverschil is best ingewikkeld.. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Tijdsverschil is best ingewikkeld..

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 April 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hier is hij dan, mijn eerste echte verslag(je) vanuit Zuid Afrika!!
Gisteren waren pa, ma en Robin braaf op tijd op schiphol. Ik kwam wat later aangezien ik nog bij een vergadering moest zijn.. Eenmaal aangekomen waren de koffers al ingecheckt, alleen wilde de stewardess toch nog even mijn gezicht zien voordat ook ik mijn boardingpass meekreeg!!
Toen hup door de douane (ik krijg altijd de kriebels van die kerels als ze zo serieus drie keer met hun ogen van je paspoort naar je gezicht gaan.. brrr) en opzoek naar een eettent! Pizza pasta panini was het geworden.. een echte aanrader!
Vervolgens richting de gate want we konden al bijna boarden. De vlucht naar Londen ging prima, ietwat vertraging, maar ach! Het uur tijd verschil was wel wat ingewikkeld voor de (bijna)senioren onder ons, hihi. Ma had haar horloge een uur VOORUIT gezet met de gedachte dat dit goed was. Vervolgens vraagt pa hoe laat het is zodat hij kon uitrekenen hoeveel overstap tijd we hadden; "HUH dat kan niet! 25 minuten!!" hoorde ik ineens achter mijn stoel vandaan komen. Er was lichte paniek uitgebroken op rij 33! Het duurde toch zeker wel een paar minuten voordat ze er achter waren dat het klokje toch echt achteruit moest en niet vooruit! Afijn we hadden tijd zat!! Achteraf gezien best fijn, Heathrow is groot!!
De nachtvlucht naar Johannesburg ging ook prima, rond uur of 4 wakker geschut door wat turbulentie maar al met al toch nog wat kunnen tukken.
9 uur landen we dan eindelijk op Johannesburg! Peter (onze gids) pikte ons op zodat we naar de lodges konden! Vandaag was nog even een lekkere bijkom dag. Helaas niet echt mooi weer (dit gaat snel veranderen hebben we ons laten vertellen), dus een duik in het zwembad zat er niet in! Morgen rijden we door naar het "Black leopard camp" hier verblijven we twee dagen en zullen we onze eerste safari's gaan meemaken!!
Vervolgens rijden we door naar het Krugerpark waar we tot en met woensdag ochtend zijn. Hierna rijden we via Swaziland naar St. Lucia! Als het goed is, is er pas weer in St. Lucia Wifi. Er zal dus een week gewacht moeten worden op een volgend bericht. Maar deze zal (hopelijk) vol wilde verhalen en mooie foto's zitten!!

• 17 April 2014 - 17:11

Gerda En Simon:

Prachtig ! En met die senioren zit je nog 3 weken samen ;-) Mooi dat alles zo goed is gegaan. Heel veel plezier en lekker genieten.

• 17 April 2014 - 18:39

Wim En Marianne:

Wat een leuk verslag zeg. Leuk om jullie reis op deze manier mee te beleven!! Geniet op en top, maak prachtige foto's, kijk naar de mooie kleuren, ruik de geuren en doe vooral voorzichtig. Liefs van ons en we zijn nu al benieuwd naar de verhalen. Lieve knuffel van ons, xx

• 18 April 2014 - 13:21

Osinga .g:

jebericht ontvangen alles goed hier geniet e4r maar van tot horen
    groeten van ons opa

• 20 April 2014 - 22:44

Huub En Lida:

Hallo verwegvakantiegangers. Topie wat een geweldige reis. En wij mogen het ook een beetje meemaken. dat is helemaal leuk.
    Ben heel benieuwd naar de verhalen en prachtige foto's.
    Genieten hoor.

• 22 April 2014 - 15:37

Leo En Joke:

Nu ik lees dat jullie het erg naar je hebben.Ga nog maar ff lekker genieten.Kijken jullie wel uit voor de leeuwen want die happen.