Little cub - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Little cub - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Little cub

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 April 2014 | Zuid-Afrika, Marloth Park

Eigenlijk zouden we deze ochtend meteen na het ontbijt vertrekken richting het Kruger park. Peter had geregeld dat we nog een (iets kortere) game drive konden doen zodat we misschien nog een kansje hadden om “onze luipaard” te spotten. Zijn naam is trouwens little cub. Little cub was eigenlijk niet zo’n slim beest. 1 gids vertelde ons dat ze hem al meerdere keren had zien jagen op andere beesten, zoals wij gister. Maar het was hem nog nooit gelukt zelf een beest te vangen, hij laat zich veels te snel zien waardoor de andere beesten hem op tijd spotten en weg kunnen komen. Maar hiervan leren doet hij niet, zijn moeder voed hem nog steeds terwijl hij nu eigenlijk allang voor zichzelf moet kunnen zorgen.
Maargoed wij mochten dus weer deze onwijs mooie natuur in om beesten te spotten! Maar we hadden haast omdat we niet zolang hadden dus de “morning newspaper” werd geskipped en de blauwe plekken van het stuiteren hebben we te danken aan de snelheid waarmee Dylan reed! We like!
Ondanks de snelheid spotte Robin een groep “Baboons”, bavianen, wat zijn die beesten groot en wat een herrie kunnen zij maken. Niet echt mijn favoriete dieren kan ik je vertellen.
Ondanks dat we naar de plek waren gegaan waar little cub voor het laatst gezien was op de camera’s en we onze speurogen en oren open hadden was hij niet meer te vinden. Maar dit mocht de pret niet drukken, want alleen al de rit door het park was weer adembenemend mooi! Zo ongerept, zo wild, zo groen! Af en toe kon je een lavendel geur ruiken, dit kwam doordat de jeep langs een bepaalde plant schuurde.
We hebben wel nog een aantal nieuwe dieren gespot die we weer konden afvinken van ons lijstje, waaronder de blauwaapjes, gemsbok en bergbok!
Om 9.00 uur waren we weer terug op het camp, we konden meteen ontbijten en vlak daarna moesten we weer door. We hadden een heel uitzwaaicomité. Van Allen, de eigenaar van het camp zijn vrouw, kind en Dylan kregen we een dikke knuffel voordat we de jeep instapte.
Voordat we bij onze eigen jeep waren moesten we natuurlijk weer 1,5 uur door het park rijden, dit was absoluut geen straf!!
Eenmaal bij onze jeep namen we de panorama route richting het Krugerpark. Super mooie uitzichten kwamen we tegen. We zijn nog gestopt bij Blyde River Canyon, hier hebben we mooie foto’s kunnen maken en even kunnen rondlopen.
Om 17.00 uur kwamen we aan bij onze volgende slaapplek, vlak naast het Krugerpark. Morgen gaan we het park in, opzoek naar de big 5!!