Funeral of the hippo - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Funeral of the hippo - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Funeral of the hippo

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 April 2014 | Zuid-Afrika, Marloth Park

Oma is jarig!! Om 8 uur zaten we aan het ontbijt maar vooraf snel even een felicitatie smsje gestuurd. Na het ontbijt vertrokken we voor onze eerste safari in het Kruger park! Het was bij de ingang wel even wat anders dan het privé wild park van gisteren, grote hekken met slagbomen, geasfalteerde wegen en een rij bij de kassa! Dit park is ook wel een stukje groter. Kwa oppervlakte is het te vergelijken met Nederland. Maar de natuur was ook hier super mooi! Het deel waar wij doorheen reden was wel een stuk vlakker, hierdoor kon je goed ver kijken! We kwamen meteen al van alles tegen. Impala’s, zebra’s, giraffen en prachtige vogels! Onze missie was natuurlijk ook om de “big 5” (luipaard, buffel, olifant, neushoorn en leeuw) te spotten. Het luipaard konden we al afvinken. Na een tijdje rond rijden hebben we ook de buffel en de witte neushoorn gespot. Dat was drie! De lunchpauze zat eraan te komen en peter reed wat sneller door omdat er ook geplast moest worden;) Ineens zag ik op 5 meter afstand een grote grijze vlek in de bosjes staan, “olifant!” Riep ik. Peter trapte op zijn rem en zette hem in zijn achteruit. Ja hoor, wat een joekel en zo dichtbij!! Nummer 4 was gevonden en hoe! Onwijs gaaf, hij liep langs de auto en heeft 10 tallen meters recht voor ons uit gelopen. Het was tijd voor een pauze. Hier ontmoete we Peter zijn schoonzus, zij was al een aantal dagen in het park en vertelde dat er verderop bij een burg een dode nijlpaard lag die langzaam opgegeten werd door de krokodillen. Dit moesten we natuurlijk zien!
Dus hup wij weer de jeep in op weg naar die brug. Je zag al van ver 4 poten boven het water uitsteken, het nijlpaard lag inderdaad in een stuk ondiep water vlakbij een grote groep krokodillen. Af en toe kwam er een krokodil richting het nijlpaard aangezwommen om een hap te nemen. Zij hadden inmiddels een gat gemaakt in de buik van het nijlpaard zodat ze er helemaal met hun kop in konden om het lekkerste stukje vlees uit te zoeken. Ook vochten de krokodillen soms om het beste stukje, wat was dit uniek en ontzettend gaaf om te zien! We hebben hier zeker 25 minuten staan kijken, top!! Toen de krokodillen even klaar waren met eten kwamen andere nijlpaarden steeds dichterbij de dode (misschien wel familielid). Eentje ging er helemaal naast staan en likte de dode af. Ma vond dat dit onderdeel was van de rouwverwerking. Maar zo leek het ook echt, het zag er heel zielig uit. Alsof de nijlpaarden nog even afscheid wilde nemen. Ze vonden het overduidelijk niet tof wat er gebeurd was.
De laatste uurtjes in het park heb we weer enorm genoten van de natuur en alle beesten die we tegen kwamen. Ons doel was natuurlijk de leeuw, maar het is ons vandaag helaas niet gelukt. Morgen weer een dag! Het was tijd voor een duik in het zwembad, het was de hele dag namelijk al rond de 30 graden, dus dat hadden we wel verdiend. Na de plons hebben we heerlijk gegeten en alle foto’s terug gekeken die we vandaag gemaakt hadden. Ik had er alleen vandaag al 520!
Nu al zin in morgen!

• 24 April 2014 - 22:37

Hubert En Lida:

Wauh, jeetje zeg ,wat geweldig. Wat zien jullie veel. Die foto van de impala, prachtig. Wat een verhaal van dat nijlpaard wat opgegeten wordt, bijzonder. Mooi die foto's. Dit is wel een heel bijzondere reis en leuk zo met z'n 4tjes. Nu lekker genieten en wij genieten mee.
    Wij gaan zaterdag richting het zonnige zuiden, heerlijk. Van de arts mochten we niet 80 dagen, wel 60 dagen. Wij allang blij dat we mochten. De teen is zo goed als dicht. We hebben er ontzettend veel zin in. Kus huli.