Champagne landing - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Champagne landing - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Champagne landing

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 April 2014 | Zuid-Afrika, Bergville

Vandaag zou een letterlijk hoogtepunt van de vakantie worden, we gingen namelijk in een helikopter vliegen, yeah!! We zouden om 12.15 vliegen dus we hadden in de ochtend nog wat tijd voor een culturele bezigheid. Er was namelijk bij het park een museum over de Bosjesmannen en vrouwen die vroeger in dit gebied leefden. Er zijn hier ook veel rotstekeningen gevonden, van heel héél lang geleden (we weten even niet meer hoelang). Na nog even in het zonnetje gezeten te hebben, het weer is echt onze vriend deze vakantie, was het tijd om naar de helipoort toe te rijden. We gingen alle vier de lucht in, zelfs ma (onze held!). Peter kon helaas niet mee, er kon namelijk maar een bepaald gewicht per keer mee. Pa en ma gingen samen maar Robin en ik gingen eerst. Er was ook nog een jongetje uit Kaapstad, hij vloog met ons mee. We hadden gekozen voor de chapagne landing. Dit betekende dat je eerst een stukje (15 min) ging vliegen en werd gedropt op een berg en daar vervolgens aan de champagne kon! Uiteraard werd je ook weer terug gevlogen. Zoals gezegd gingen Robin, het jongetje en ik eerst. Ondanks dat de helikopter niet heel groot was voelde hij best solide aan, ook de piloot (ondanks zijn jonge leeftijd) zag er ervaren uit. Neerstorten zou dus niet gebeuren.
Wat was dit gaaf! Het opstijgen, het wegvliegen, het scheuren langs de bergen en vlak over de grond (toen merkte je pas echt hoe snel je vloog) en natuurlijk het landen bovenop. Super tof en wat een uitzichten! Toen Robin, het jongetje en ik eenmaal bovenop stonden vloog de piloot terug om ma en pa te halen. Helemaal alleen stonden we daar (jammer dat het jongetje er was, haha). In de verste verte niets te zien, muis stil, je hoorde alleen de wind. Ongeveer een kwartiertje later hoorde we de helikopter weer, ma en pa kwamen aangevlogen. Toen was het tijd voor champagne en een fotomoment. We konden Cathedral Peak (hoogste punt) zien liggen, hier waren we ook langs gevlogen en is 3004m hoog. Nadat we even met z’n alle hadden genoten van dit mooie moment vlogen wij weer terug. De piloot dook meteen na het opstijgen vlak over de grond in een bocht naar beneden, Kicken!! Vanuit de lucht konden we ons park zien liggen en vlak daarna gingen we weer landen. Ma en pa werden opgehaald en eenmaal op de grond deed ma een vreugde sprongetje, volgens mij vond ze het wel leuk!
We hadden weer heerlijk de hele middag voor ons zelf. Pa en Robin besloten een stukje te gaan wandelen, ma en ik vonden het tijd het rustiger aan te doen en zijn bij het zwembad gaan liggen.
In de namiddag was het tijd voor een potje keezen, het was de mannen gelukt, het staat 5-1! De foto’s en filmpjes van vanmiddag werden terug gekeken. Hierna was het tijd voor wat eten. Morgen gaan we naar Clarens, weer een nieuwe plek!

• 29 April 2014 - 17:20

Vincent Heyman:

Wat hebben jullie toch al veel gezien, prachtig land he en de reis is nog niet afgelopen.
    Enjoy we vinden het leuk om jullie bevindingen te lezen .

Groetjes Vin en Cay

• 29 April 2014 - 20:22

Fanny:

Hallo allemaal, wij genieten van de verhalen . Het klinkt super wat jullie allemaal beleven. Hopelijk kom ik er ook ooit !! Have fun en dikke kus

• 04 Mei 2014 - 16:32

Suuz:

Whau super vet Es. Liefs aan Robin en je ouders en knuffels van Olivia en ons natuurlijk