Horny Elephants - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Horny Elephants - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Horny Elephants

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is vandaag de dag van de arbeid, hierdoor was de familie (vrouw Petra, dochter Andrea, schoonzoon Wouter en de broer van Wouter Wessel) van Peter vrij en ze gingen gezellig met ons mee naar Addo Elephant park. De naam van het park zegt het al, er zijn hier heel veel olifanten, 800 om precies te zijn. De eerste dieren die we tegen kwamen waren alleen geen olifanten, maar twee leeuwen! Dit keer van super dichtbij. Ze lagen heerlijk te chillen in de schaduw. Even later stopten we op een hoog gelegen punt waar we even uit de auto mochten. Dit was best spannend als je, je bedenkt dat de leeuwen van daarnet op een paar honderd meter afstand liggen. Vanaf dit punt konden we een grote kudde olifanten zien lopen. Tussen deze olifanten bevond zich ook de grootste olifant van het park, deze moesten we natuurlijk van dichtbij zien. We reden naar beneden en kwamen midden in de groep olifanten terecht. Links, rechts, op de weg ze waren overal. Van groot naar klein, we hebben ze allemaal gezien. Alleen de grootste van het stel wist zich nog even te verstoppen. Het was een super mooi gezicht. Een aantal mannetjes waren in must, dit kun je herkennen aan een wit traantje bij hun ogen. Één van de mannetjes wilde wel erg graag, hij rende met (letterlijk) zijn 5e been achter een vrouwtje aan. Zij was alleen niet zo enthousiast en maakte dat ze weg kwam. Ondertussen hadden we de grootste van het stel gezien. Hij liep lager dan ons op een pad waar je niet met de auto mocht komen. Maar Peter wist een punt waar dit pad onze weg kruiste en reed daar, in de hoop dat hij recht op de auto zou aflopen, heen. Na een paar minuten wachten was Peter zijn verwachting werkelijkheid geworden. Daar kwam de grote kolos aanzetten, hij had slagtanden die bijna net zo groot waren als zijn slurf. Langzaam kwam hij steeds dichterbij, hij was duidelijk ook in must. Zijn 5e been was nog niet uitgeschoven maar op de plek waar hij hoort te zitten was het net alsof er constant een kraantje open stond en nee, hij was niet aan het plassen. Zijn hele achterpoten zaten eronder en stinken dat het deed! Maar wederom een prachtig gezicht om zo’n groot beest op 1m van je auto te hebben. Het was tijd voor de lunch. Petra had voor ons een heerlijke picknick met alles erop en eraan voorbereid. Na de lunch reden we rustig richting de poort, onze laatste safari van de vakantie zat erop!
Eenmaal thuis konden we even douchen om vervolgens naar de pier van Port Elisabeth te gaan waar we de zonsondergang hebben kunnen zien. Naast de pier aan het strand was het restaurant waar we samen met Peter, Petra, Andrea en Wouter hebben gegeten. Na het eten gingen Robin, Wouter, Andrea en ik nog wat drinken en ik kan je vertellen ondanks dat het niet druk was, (het is immers een doordeweekse dag) was het erg gezellig!!