Wedding chapel - Reisverslag uit Buffelsdrif, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Wedding chapel - Reisverslag uit Buffelsdrif, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Wedding chapel

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Buffelsdrif

Ik ben jarig!! Robin maakt mij wakker met een felicitatie kus maar vertelde mij dat ik mijn cadeautje nog niet kreeg. Heel misschien morgen en anders na de vakantie, ik snap er niets van! Op de ontbijt tafel vond ik twee kaarten, het personeel van het restaurant heeft voor mij gezongen en ik kreeg een taartje met kaarsjes. Ik voelde mij al helemaal jarig!
Zoals gister al gezegd moesten we ons om 8.20 melden bij de canopytour, dit zijn een soort tokkels alleen dan tussen verschillende bomen. Er waren 10 tokkels, de hoogste was op 30m de langste was 91m, erg leuk om te doen. Toen we hiermee klaar waren kregen we nog een (vroege) lunch. Vervolgens sprongen we in de auto, Robin ging namelijk nog iets veel spannenders doen. Bungee jumpen vanaf de hoogste bungee jump brug ter wereld! Onderweg waren we nog even gestopt bij een bos waarin een hele dikke boom staat, deze is bijna 1000 jaar oud. Als 10 mensen hand in hand om de boom heen staan dan kunnen ze hem pas omvatten. We reden verder en kwamen aan bij, zoals zij het zelf zeggen, de grootste “adrenalin rush” van Zuid Afrika. De brug is 216m hoog! Na 1 iemand te hebben zien springen heeft Robin zich meteen ingeschreven. Hij kreeg een gordel aan, de springtijd, zijn springnummer en zijn gewicht werden op zijn hand geschreven, hij was er klaar voor! Na een half uurtje wachten moest hij met zijn groep mee de brug op. Wij stonden op een punt met een prachtig uitzicht op de brug. Springer na springer kwamen voorbij. 1 iemand besloot toch, terwijl hij op het randje stond, niet te gaan. Maar daar was Robin dan eindelijk, zijn enkels werden aan het elastiek vast gemaakt, hij ging op het randje staan en sprong zonder enige twijfel met zijn armen wijd naar beneden! Super gaaf om te zien, maar wat ben ik blij dat ik niet hoefde. Met een grote glimlach en onze Go-pro nog in zijn hand kwam hij terug, het was super gaaf vertelde hij! Na het in ontvangst nemen van zijn certificaat en dvd van de sprong reden we verder naar Oudtshoorn. Hier kwamen we aan bij onze lodges, Buffelsdrift genaamd. Bij het inchecken kreeg ik een envelop in mijn handen, ik had post vanuit Nederland! Simon en Gerda hebben me verrast met een verjaardagskaart, erg leuk! Een prachtige plek aan een meertje met aan de ene kant onze lodges/tenten en aan de andere kant een wild park waar allemaal wilde beesten leefden, af en toe zie je zelfs nijlpaarden boven water komen.
Na heerlijk (buiten) gedoucht te hebben ging mijn verjaardagsjurkje aan en liepen we naar het restaurant. Het buiten gedeelte van het restaurant bevond zich op een vlonder boven het water er stak een stukje vlonder uit ( 1,5m breed 10m lang) met als uiteinde een rond gevormd prieeltje. De “wedding chapel” genaamd. Ik had dit in de middag al gezien en nog voor de gein geroepen, “owh kijk schat, we kunnen hier ook trouwen”. De ober ging ons op het terras voor en wenkte ons richting de wedding chappel. Ik zag een gedekte tafel staan, er was duidelijk voor mij geregeld dat ik hier mijn verjaardags diner had, super leuk natuurlijk! Ik wilde gaan zitten maar Robin hield mij tegen (pa, ma en Peter bleven even op afstand) , hij zakte door zijn knieën en ik schoot in de lach! Na wat lieve woordjes haalde hij een doosje uit zijn zak en vroeg mij het volgende “Lieve Esther wil jij alsjeblieft vanavond met mij eten, dan kun je met dit zeepje je handen wassen!?” Haha, natuurlijk wilde ik dat!! Goeie grap! Robin vertelde later dat hij hiervoor zenuwachtiger was dan voor die hele bungee jump van vanmiddag!
We hebben heerlijk gegeten en ik voelde mij helemaal speciaal in de wedding chapel! Top verjaardag!

  • 05 Mei 2014 - 11:24

    Piet En Rina Leerling:

    Hallo lieve vrienden,

    Wat heb ik met plezier weer je verslagen gelezen.
    Echter het laatste verslag was het aan het einde even spannend, ik dacht gaat het dan toch gebeuren?
    Maar nee hoor. Het was wel een hele leuke grap van Robin hoor. Zat er in het zeepje niet stiekem een ring verstopt? Hele leuke foto's gemaakt, ik geniet zo met jullie mee.
    Nog hele fijne dagen.

    Gr.Piet en Rina.

  • 05 Mei 2014 - 21:02

    Wim En Marianne:

    ik las wedding chapel en dacht: huh??? Het zal toch niet... Wat een leuke actie van Robin! En nog gefeliciteerd hè Esther! Wat genieten we van jullie prachtige verhalen zeg. Echt fantastisch. Het is zó enorm leuk te lezen hoeveel jullie genieten van de reis en óók erg leuk dat jullie je hele leven nog na genieten!!
    Nog heeeeel veel plezier allemaal : )) Lieve groeten van ons uit een zonnig Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Buffelsdrif

Esther

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 9582

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: