Brutale chinezen - Reisverslag uit Buffelsdrif, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Brutale chinezen - Reisverslag uit Buffelsdrif, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Brutale chinezen

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Buffelsdrif

Vandaag ging de wekker dus vroeg, om 7.45 stond ik klaar voor het ontbijt en wilde het restaurant al binnen lopen. Dit mocht alleen niet en Robin vertelde mij dat hij een beetje gelogen had en ik mijn cadeautje van hem helmaal niet in Nederland zou kunnen krijgen. Het was dus duidelijk nu tijd voor mijn cadeau! Robin had geregeld dat ik een uur lang (zo dicht bij als ik zelf wilde) bij olifanten kon zijn. Er was nog 1 meid van mijn leeftijd die dit samen met mij ging doen, we voelden ons dus erg speciaal! Eerst gingen we 45 minuten rijden door het wildpark dat bij de lodges hoorde. Mijn olifant heette Jabari en dat betekend powerfull in het Engels. Het was een super ervaring om op zo’n groot beest te mogen rijden. Ik heb enorm genoten van de beesten, de natuur, de stilte (af en toe een geruststellende toeter van Jabari) en de net opkomende zon. Tegen het einde had Jabari trek in eten en trok hij halve bosjes stuk met zijn slurf. We stopten ook bij het water zodat de olifanten wat konden drinken. Na het rijden kregen we een emmer met fruit en wortels zodat we onze olifant konden bedanken met wat lekkers. Ik kreeg nog een knuffel van de slurf van Jabari en toen zat mijn verjaardagscadeau er op. Ik vond het helemaal top!
Na het ontbijt konden we nog eventjes terug naar de olifanten zodat ma, pa en Robin ze ook konden voeren en met ze op de foto konden. Ik heb Jabari nog wat extra lekkers gegeven en hem toen voor de laatste keer gedag gezegd. Mooie beesten!
We gingen op pad, eerst naar een struisvogel boerderij en later naar een grot in de buurt.
Van de struisvogel boerderij werden we (eenmaal binnen) alleen niet heel enthousiast. Het was best leuk en interessant om wat informatie te krijgen over de struisvogels zelf maar we waren het niet helemaal eens met de leefomstandigheden van de beesten daar. Sommigen hadden zelfs iets bij hun snavel wat er voor zorgde dat ze elkaar niet kaal konden plukken, wat ze anders wel deden uit verveling en frustratie. Je kon ook op ze rijden, die man vertelde dat dit (als je het niet te lang doet) geen kwaad kon. Hier waren we het alleen niet mee eens en hebben het dus ook niet gedaan. We vervolgden onze weg naar de grot. Ook dit was behoorlijk toeristisch maar daar prikten we snel doorheen want de grot zelf was prachtig! Super grote kamers met eeuwen oude stalactieten en stalagmieten, sommigen waren wel 200.000 jaar oud! Dit was echt wel mooi om te zien. Het was er natuurlijk erg vochtig maar het was er ook best warm, de vesten die we voor de (verwachte) kou mee hadden waren eigenlijk niet nodig. Het was er constant 19 graden, door de vochtigheid voelde het zelfs warmer aan.
Na een uur kwamen we de grot uit en was het tijd voor een ijsje. Het was ook vandaag heerlijk weer dus eenmaal terug bij de tent werd de hangmat weer opgehangen en hebben we totdat we moesten douchen voor het avondeten in de zon gelegen. We hadden nog wel wat last van brutale chinezen. Ze zetten Robin, terwijl hij lekker in de hangmat lag, op de foto en gingen ongevraagd bij pa en ma op de vlonder op de ligbedden zitten terwijl pa en ma in de tent aan het badderen waren!
Afijn, tijdens het eten hebben we kunnen genieten van een Nederlandse vader en dochter die hier ook op vakantie waren en erg muzikaal zijn. Hij speelde (tussen hun gangen door) piano en zij zong, erg mooi! Beter dan die chinees die het daarvoor even had geprobeerd.
We lagen weer vroeg in bed maar voordat we onder de wol gingen zetten we eerst even de elektrische deken aan want het was erg afgekoeld buiten en dus ook in de tent. Als de luxe er is moet je daar zeker gebruik van maken!

  • 07 Mei 2014 - 12:03

    Piet En Rina Leerling:

    Hoi vrienden,

    Esther, wat gaaf zeg om op zo een grote olifant te zitten. Een geweldige ervaring lijkt mij.
    Wat zullen jullie straks in Nederland weer moeten afkicken van al die mooie ervaringen die jullie opdoen in deze mooie en spannende vakantie. Geweldig hoor! Je vader schreef, dat jullie vandaag naar de haaien gaan, graag wel figuurlijk en niet letterlijk hoor, maar we hopen dat jullie hier ook enorm van genieten.

    Gr.Piet en Rina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Buffelsdrif

Esther

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 9578

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 10 Mei 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: