Driving day 2 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Driving day 2 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Driving day 2

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag mochten we iets langer uitslapen dan gister, er stond weer een lekkere rijdag voor de boeg. We vertrokken rond 9.30 richting de kust, naar Hermanus om precies te zijn. We hadden best last van wat “padwerk” onderweg dus Peter gokte al dat we tegen het donker aan zouden komen. Dit kwam ook omdat we een (kleine) omweg zouden nemen naar het meest zuidelijke puntje van Afrika, kaap Agulhas. Precies op dit punt heb je (als je met je rug naar het land toe staat) links de Indische,- en rechts de Atlantische oceaan. Alleen geloof mij er is nergens een nette boeilijn te vinden. Het was er wel erg mooi en we waren blij dat we hiervoor een stuk om hebben gereden. We vervolgden onze weg richting Hermanus, onze tomtom had alleen andere plannen. We kwamen uit in een dorpje genaamd “Pearly beach” hier moesten we een zandweggetje op rijden wat uit kwam bij de zee, de paarse lijn op de tomtom liep recht de zee in, waarop Peter zei “ik denk toch dat ik niet de juiste coördinaten heb ingevuld”. Peter houdt ervan iets extra’s van Zuid Afrika te laten zien, nou dat is gelukt! Om 18.30 kwamen we dan eindelijk aan in Hermanus, een prachtig stadje aan de kust. Wederom hebben we ook weer een super mooie plek om te slapen met balkon en uitzicht op zee. We reden naar een restaurant genaamd “Dutchies” hier had onze gastvrouw speciaal voor ons gereserveerd. En ja, je raad het al de eigenaresse was Nederlands. Heerlijk gegeten, inclusief appeltaart als toetje. Van onze Gastvrouw hadden we gehoord dat we morgen voor onze trip om 7.00uur moesten vertrekken want we moesten om 8.00 uur in Gansbaai zijn waar we iets heel spannends gaan doen. Dit betekende vroeg naar bed en dromen over morgen want, we gaan naar de haaien!!