Koningsdag - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Koningsdag - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Koningsdag

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 April 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Het is koningsdag in Swaziland! Hier kwamen we onverwachts achter toen we door de hoofdstad richting de grens reden. Het was groot feest, Koning Swazi 3e was jarig en net als bij ons is er een vrij markt! Ook liepen heel veel mensen in klederdracht, eigenlijk allemaal richting het voetbal stadion. Duidelijk de plek om Koningsdag in Swaziland te vieren!
Koning Swazi 3e is wel een speciale hebben we ons laten vertellen, hij is op zijn 18e koning geworden, je mag hem niet fotograferen en hij wordt 24/7 bewaakt.
We reden verder richting de grens, eenmaal aangekomen bij de douane mochten we weer onze paspoorten laten zien en kregen we wederom een stempel. Of eigenlijk twee, eentje voor de grens (exit stempel) en eentje na de grens (entree stempel). Deze controle gaat er trouwens een stuk gezelliger aan toe dan in Nederland. Ze vinden het belangrijker om te weten hoe het met mij gaat dan dat ik op mijn paspoortfoto lijk. We hebben dus nu al 5 stempels in 1 vakantie, Yes!
Aangekomen in St. Lucia hadden we de hele middag en avond voor ons zelf. We kwamen rond een uur of 2 aan en hebben eerst nog even (met gevaar voor eigen leven) op het strand gekeken. Even later in het centrum hebben we geluncht, dit hadden we namelijk nog niet gedaan. Er stond pizza op het menu hierdoor hadden we om 20.00 uur nog geen honger en hebben we het avond eten maar overgeslagen. De mannen wilden revanche, na twee potjes stonden ze 3-0 achter!
Morgen gaan we weer op safari. Dit maal in het Hluhluwe-imfolozi park!

• 26 April 2014 - 16:31

Niels De Vries:

Maken jullie Koningsdag toch nog mee ;) en fijn dat men hier wat vriendelijker met reizigers omgaat. Veel plezier met de safari!

• 26 April 2014 - 18:11

Esther De Vries:

Haha mooi filmpje broer!!;)
    Leuk dat je het gelezen hebt, gaat alles goed bij jou? Je eerste snipperdag zit erop hoorde ik!
    Fijn weekend nog:)
    Xx van ons!