Shopping time! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Shopping time! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Shopping time!

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 April 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vandaag werd een chill dagje, tot 14.30 hadden we tijd voor onszelf. Daarna stond er een boottochtje op het programma.
Eerst was het tijd voor een work-out, nog voor het ontbijt gingen Robin en ik een stukje hardlopen. We waren van plan dit vaker te doen maar St. Lucia was de eerste plek waar we niet aangevallen konden worden door beesten. Het was een prachtige setting om in te lopen. De straten van St. Lucia lijken een beetje op straten uit een Amerikaanse film. Grote palmbomen langs de weg, dikke auto’s op de oprijlanen en nog grotere huizen daar achter. Aan de omgeving lag het niet maar ik kan je vertellen dat het lopen niet zo lekker ging! Na een paar weken geen beweging was het toch wel erg wennen, en de wegen zijn ook niet bepaald recht. De kuitjes hadden het zwaar, maar het was wel weer even goed voor ons.
Na het ontbijt gingen we shoppen in het centrum, souvenirtjes werden ingeslagen en we hebben lekker even op een terras gezeten. Het was super mooi weer en na de hele hoofdstraat te hebben gehad vonden we het tijd voor een duik in het zwembad! Hier hebben we nog ander half uur gebadderd en van het zonnetje genoten. Voordat we de boot insprongen hebben we nog even geluncht.
Tijdens het varen kwamen we grote groepen nijlpaarden tegen, ook zwommen er krokodillen en hebben we verschillende mooie vogels gezien. Helaas geen spannende verhalen over worstelende krokodillen dit keer maar wel was er een heel schattig nijlpaardje. Deze was denk ik net een halve meter groot en kwam samen met mama af en toe boven om naar adem te happen.
We hebben heerlijk van het zonnetje en de omgeving genoten. Na deze tocht zijn we ons even gaan opfrissen en weer richting het centrum gegaan, het was etenstijd. Na een lekkere maaltijd en verschillende cocktails te hebben geprobeerd besloten Robin en ik in het centrum te blijven om nog even verder te genieten van de heerlijke cocktails. Rond 22.00 uur sloot het restaurant en gingen we opzoek naar de cocktail bar die we eerder die middag hadden ontdekt. Eenmaal aangekomen verbaasden wij ons over het feit dat de lichten uit waren en de deur toch echt dicht was! Het was zaterdag avond, kom op! Helaas, onderweg waren we ook geen andere bar tegen gekomen, wat wij eigenlijk wel een beetje raar vonden. Toch maar terug naar onze kamer dan, nog even wat foto’s terug gekeken en toen lekker de oogjes toe. We hebben een lange rijdag voor de boeg. Op naar de Drakensbergen!