Glamping - Reisverslag uit Lydenburg, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu Glamping - Reisverslag uit Lydenburg, Zuid-Afrika van Esther Vries - WaarBenJij.nu

Glamping

Door: Esther de Vries

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 April 2014 | Zuid-Afrika, Lydenburg

8 uur zaten we aan het ontbijt, kwart voor negen vertrokken we richting het voortrekkersmonument en museum in Pretoria. Hier hebben we geleerd waarom er in Zuid Afrika eigenlijk zoveel Nederlandse invloeden zijn (wisten wij veel). Erg interessant, we waren erg onder de indruk van de verhalen van Peter. De Nederlanders die te voet en in zelf gebouwde huifkarren opzoek gingen naar een beter leven. Een uur later zaten we weer in de auto richting het “Black leopard camp”. Onderweg veranderde het landschap snel van vlak naar heuvelachtig naar heuse bergen! Rond lunchtijd (ik moest vooral ook erg nodig plassen) wilde Peter wel even stoppen bij een Mugg and Bean. Nu al onze favoriete lunch plek, wat een lekkere broodjes hebben ze daar!
Rond 4 uur in de middag kwamen we aan bij een restaurant met een super mooi uitzicht over de vallei. We zouden hier opgehaald worden door een open jeep die ons naar het camp zou brengen. Deze had helaas een “papband”. Waardoor we gedoemd waren tot een “gewone” 4x4! Een super tocht, 10KM in ander half uur afgelegd. Het camp waar we zouden slapen lag namelijk ver buiten de bewoonde wereld, midden in een privé wild park! Dit betekende dat de trip naar onze tenten zorgde voor onze eerste wilde dieren. Zebra’s, koedoe’s, giraffen, gnoe’s en reebokken, we kwamen ze meteen al tegen en dit was niet eens een echte safari!
Na ander half uur kwamen we aan op het camp. In Nederland wordt er weleens over een “glamping” gesproken, nou dit was er één hoor, super de luxe tenten, half steunend op palen en balken waardoor het net leek alsof het allemaal boom hutten waren. Alle tenten waren voorzien van een WC, een binnen én een buiten douche! We hadden zelfs een eigen buiten bad tot onze beschikking. En dan niet te vergeten, het uitzicht vanaf de veranda! Het is eigenlijk niet te omschrijven hoe tof en mooi het hier is, maar wauw!!!